Thursday, October 21, 2010

pendatang baru dunia blogger..

Salam "alaik..dn salam 1 Malaysia..
          Pertama2 sekali ana nak mengucapkan setinggi-tinggi ucapan syukur kepada Allah S.W.T, akhirnya Dia benar2 memperkenankan hajat ana untuk memiliki blog sendiri..harap-harap blog ini menjadi medan untuk kita sama2 berkongsi ilmu, mendengar pendapat,bukan sekadar luahan rasa.Ya, tidak dinafikan kita hanyalah hamba Allah yang dikurnia pelbagai rasa gembira, terharu, marah, sedih dan pelbagai lagi. x salah kita berkongsi segalanya, tapi biarlah bersederhana dan tahu batasan.Kerana manusia xkan pernah berhenti diburu oleh ujian.Itu jualah rencah yang mewarnai kehidupan kita seharian.Tiada manusia yang sempurna melainkan Rasulullah S.A.W.
           Dalam mendepani hidup ini, pelbagai rencam kehidupan kita saksikan. Berapa banyak manusia yang mempunyai krisis dlmn diri, apabila tidak 'melihat' tuhan mendepani masalah.mula merasakan diri terhimpit dan kesunyian. Hidup seolah2 tiada gunanya lagi. Lupakah kita, Bila ada suka pasti ada duka. Apabila datangnya bahagia pasti ada derita.Itu pasti. Bergantung kepada individu bagaimana mahu memandangnya dari sudut apa, tp disinilah tujuan ana menulis, bagaimana kita melihat sudut pandangan hidup kita.
                Itula jua moto blog ini "INDAHNYA HIDUP BERTUHANKAN ALLAH". Alhamdulillah, kita dilahirkan dalam kalimah syahadah, kunci kepada syurga dia akhirat kelak.Allah adalah tuhan yang esa, tempat kita bergantung, tempat kita mengadu masalah. Jadi biarlah hanya kepada Dia kita meminta.Lama-kelamaan insya allah akan hadir rasa momen yg terlalu indah dlm hidup apabila kita bertuhankan Allah, bukan hawa nafsu atau selainNya.Org yg menjadikan hawa nafsu atau makhluk lainnya sbg tuhan xkan rasa perasaan ini. Satu ketenangan yang luar biasa.Jdi, xkan tidak timbul perasaan cemburu utk merasai kenikmatan yg digambarkan?
              Jadi,Marilah jdi follower utk blog ini utk sma2 berfikir, sebab ana ni jenis banyak persoalan berbanding jawapan.Suka benar hati ini jika ramai yg berkongsi pendapat tentang satu topik yg diutarakan.Diri ini hanyalah insan yang sering terlupa dan alpa. Bukan pula dari golongan cerdik pandai, tapi bukan pula dari golongan hina-dina sampai perlu meminta. Ana hanya dahagakan setitis ilmu dari lautan Tuhan yang Maha Luas.Bukan pula golongan 'agama' yang serba tahu utk membimbing, ana ini hanyalah seorang hamba kepada Allah, yg memohon agar terpimpin langkahnya, agar tidk tempang manusiawinya. Moga dengan pimpinan itu Dia sudi memberi secebis hidayah kepada kita semua.

Selamat berkenalan utk semua! utk yg sudah mengenali ana, marilah kita bersahabat kembali berpaksikan keimanan kepada Allah. Moga dengan tali persahabatan kerana keimanan itu kelak kita saling menolong di akhirat kelak..amin

~nahnu ansaru ilallah~
         

No comments:

Post a Comment